Two-bin systeem

Bevestigingsmaterialen vertegenwoordigen vaak weinig waarde. Ze brengen voor u vaak wel enorme bijkomende kosten met zich mee, zoals…

  • Inkoopkosten
  • Administratiekosten
  • Beheerskosten
  • Interne distributiekosten
  • Voorraadkosten
  • Verpakkingskosten
  • Logistieke kosten
     

En dan hebben we het nog niet eens over de kosten die ontstaan wanneer bijvoorbeeld een productielijn stilvalt doordat de juiste bevestigingsmaterialen niet beschikbaar zijn.

Het two-bin systeem van Albema-Robema B.V. maakt een einde aan al deze kosten en risico’s. U kunt daarmee uw tijd, geld en energie besteden aan uw eigen kernactiviteiten. 

Hoewel wij zaken liever niet moeilijker maken dan ze zijn, kunt u hier uitgebreide informatie over het two-bin systeem lezen.

Lees ook waar het allemaal om draait: de voordelen die een two-bin systeem u biedt.

 

Uitgebreide informatie two-bin systeem
 

Bij een Two-bin systeem wordt de voorraad op locatie bij de klant in twee gelijkwaardige delen in voorraadbakken opgebouwd.

Een two-bin systeem garandeert u een onbezorgde productie. Op basis van een prognose bouwt Albema Robema B.V. in haar magazijn een gereserveerde klantspecifieke voorraad op die beheerd en bijgesteld wordt op basis van uw afname.

Hoe werkt het?

Op locatie bij u worden stellingen met voorraadbakken opgebouwd. Dit kan zowel centraal in uw magazijn als decentraal per productielijn of werkplek gebeuren. De voorraad op uw locatie is gebaseerd op zaken als weekbehoefte, afnamespreiding, productwaarde en leverfrequentie. Per artikel is de voorraad gespreid over twee bakken die achter elkaar in het rek staan. De inhoud van één bak dekt de behoefte voor een bepaalde periode af. 

Tijdens het productieproces maakt u gebruik van de voorraad in de voorste bak. Wanneer deze bak leeg is, haalt u deze uit het rek en plaatst deze in de daarvoor beschikbaar gestelde kist. Vervolgens schuift u de achterste bak naar voren. Op de afgesproken momenten haalt onze chauffeur de kisten met lege bakken op. Hij plaatst dan ook de gevulde bakken terug in het rek achter de aangesproken bins.

Wij beschikken over speciaal voor ons ontwikkelde software om het two-bin systeem optimaal te laten functioneren. Door het monitoren van zaken als leverfrequenties en afnamepatronen zijn wij in staat het two-binsysteem voortdurend naar uw behoeften aan te passen.
Zo ontstaat er zowel bij u als bij Albema Robema B.V. een optimale voorraad en kunnen wij u op elk gewenst moment zeer gedetailleerde informatie verstrekken over uw verbruikspatronen.

Alles is mogelijk

Het is ook mogelijk om projectleveringen te integreren in een two-bin systeem, bijvoorbeeld wanneer in uw productielijn regelmatig wisselingen plaatsvinden van te produceren artikelen.
Indien u tijdig de informatie met betrekking tot uit te voeren projecten aanlevert, passen wij de bakken in het two-bin systeem hier op aan. Op die manier is de aanwezige voorraad in het two-bin systeem altijd toegespitst op uw behoefte.
Indien gewenst kunnen wij ook artikelen van andere leveranciers of uw eigen hallfabrikaten in het two-bin systeem opnemen. 

Aangezien het altijd om maatwerk gaat en elk two-bin systeem uniek is, komen wij graag bij u langs om samen met u de mogelijkheden te bespreken en de situatie op locatie met u te bekijken. Indien een two-bin systeem voor u de oplossing is, maken wij een implementatieplan dat toegespitst is op uw individuele wensen en mogelijkheden. 

 Klik hier om direct meer informatie op te vragen.
 

 

Two-bin or not Two-bin, there’s no question about it!

Bij de omschrijving van de Two-bin leveringsmethode heeft u het gemak van deze logistieke oplossing al kunnen zien. Albema-Robema gaat nog een stapje verder…

Zoals al eerder gezegd, levert het two-bin systeem een aantal voordelen voor u op. Hieronder vindt u een opsomming van de belangrijkste redenen om over te gaan op een two-bin systeem van Albema-Robema B.V. Kik op de voordelen om hier meer over te lezen. 

Ongestoorde productie

Het two-bin systeem van Albema-Robema B.V. garandeert dat u altijd de juist bevestigingsmaterialen op de juiste locatie beschikbaar heeft. U hoeft nooit meer bang te zijn dat uw productieplanning in gevaar komt doordat “de boutjes op zijn”.

Minimalisatie van beheerskosten

Het beheren van de voorraden van soms vele honderden verschillende bevestigingsmaterialen is een tijdrovende en kostbare zaak. Met een two-bin systeem behoort dit tot het verleden.

Minimalisatie van inkoopkosten

U hoeft geen tijd meer te besteden aan het vaststellen van inkoopbehoeften en het maken en insturen van inkooporders voor bevestigingsmaterialen. De lege bins worden door ons gescand en behandeld als een inkoopopdracht. Indien gewenst sturen wij u hiervan een (digitale) bevestiging.

Minimalisatie van interne distributiekosten

Zorgen dat u voldoende bevestigingsmaterialen in huis heeft is één ding. Ervoor zorgen dat alle schroefjes, boutjes, moertjes en ringetjes op hun plaats van bestemming aankomen is vaak een nog veel zwaardere opdracht.
Met een two-bin systeem van Albema-Robema B.V. is elke productielijn en desgewenst elke werkplek altijd voorzien van de juiste bevestigingsmaterialen. Uw eigen magazijn wordt zo ontlast en uw productiepersoneel verliest geen tijd met het vergaren van bevestigingsmaterialen.

Minimalisatie van voorraadkosten

Het two-bin systeem leidt tot een verregaande minimalisatie van uw voorraad- en opslagkosten met betrekking tot bevestigingsmaterialen. Alle voorraad van bevestigingsmaterialen bevindt zich immers in de rekken met bins, die slechts enkele vierkante meters in beslag nemen. De voorraad wordt voortdurend bijgesteld naar uw behoefte en dekt altijd slechts een korte periode af. Een aanzienlijke besparing van ruimte en liquiditeit dus.

Uiteraard houdt Albema-Robema B.V. altijd een buffervoorraad voor u aan, waar u bij productiestijgingen op kunt terugvallen. Bovendien nemen wij gangbare artikelen die uit het two-bin systeem vervallen retour, zonder financiële consequenties.

Minimalisatie van administratiekosten

De administratieve verwerking van al die facturen voor losse orders van bevestigingsmaterialen is een bewerkelijk proces. Bij een two-bin systeem facturen wij desgewenst per levering of per maand. U kunt bovendien kiezen voor een éénregelige factuur met leveringspakbonnen op regelniveau.

Minimalisatie van logistieke kosten

Alle leveringen ten behoeve van het two-bin systeem zijn franco. Eventuele aanvullende losse orders of projectleveringen kunnen gelijktijdig met two-bin leveringen plaatsvinden. U hoeft ook geen kosten meer te maken voor het verzamelen en afvoeren van verpakkingsmaterialen.

Integratie branchevreemde artikelen

Wij bieden de mogelijkheid om producten van andere leveranciers op te nemen in het two-bin systeem van Albema-Robema B.V. U kunt de relatie met uw leveranciers in stand houden en toch profiteren van de voordelen van het two-bin systeem. Lees hier meer de mogelijkheden van Albema-Robema B.V. op dit gebied. Desgewenst kunnen wij zelfs uw eigen halffabrikaten opnemen en u zo ondersteunen in uw interne distributie.

Korte lijnen

Aanlevering vindt plaats op vaste tijdstippen. Een two-bin systeem van Albema-Robema B.V. wordt altijd beleverd met eigen vervoer en een vaste chauffeur die op de hoogte is van de situatie en protocollen binnen uw organisatie.
Het beheer van de voorraad vindt plaats op de voor u dichtstbijzijnde JIT-vestiging, waar u een vaste contactpersoon krijgt toegewezen.

Kosteloos gebruik van hulpmiddelen

De rekken, bakken en kisten die benodigd zijn voor het two-bin systeem stelt Albema-Robema B.V. kosteloos aan u beschikbaar. U hoeft hierin dus geen investering te doen.

Kortom, een two-bin systeem van Albema-Robema B.V. levert u niet alleen aanzienlijke kostenbesparingen op maar geeft u vooral ook de rust, stabiliteit en tegelijk flexibiliteit om u te concentreren op uw eigen core business.

Hebt u vragen of opmerkingen, neem dan direct contact met ons op.